marți, 23 februarie 2010

“Dragu’ mi-i de Jean Pierre”

Aceasta este o poveste cu final deschis. SI totodata primul mini-tutorial de pe blogul nostru.
Cine e d-ra? E Vasilica, o fata de la tara, cu multe povesti in cap si cu un batic cu flori. Toata ziua e cu treburi, prin casa, prin gradina, pe la camp. Stand prea mult singura, are la ce sa se gandeasca. Intr-o zi l-a zarit prin praful ulitei pe baiatul cu papion si mustacioara.
Dar flacaul cine e? Ei bine, el a plecat  demult din sat, la studii in strainatate. Atunci era Ion-Petrea, acu ii zice Jean Pierre. Un baiat de burghez, cu papion cu buline, nu-i mai ajunge nimeni cu prajina la nas...Tocmai de asta s-a gasit si Vasilica sa se amorezeze! N-au in comun decat materialul albastru cu buline …hmmm, ce ar putea sa iasa bun din povestea asta?
 Materiale:
Un ghiveci de lut ars, nesmaltuit
Ceara  si fitil (recuperate de la alte lumanari folosite)
Pistol de lipit cu batoane de silicon
Culori acrilice pentru pictat ghiveciul
Lac pentru fixat culoarea

 Intai am pictat ghiveciul si l-am lacuit- lasandu-l sa se usuce bine (mai mult de 24 ore)
Am strans toate bucatile de ceara disponibile, curatate in prealabil de orice impuritati vizibile care ar fi putut arata rau si le-am scos fitilul. Am pastrat o bucata mai mare, nefolosita, de la o lumanare mai maricica. Ceara am pus-o intr-un vas metalic, la bain-marie (la aburi) unde s-a topit, n aprox. 3-4 minute (cantitate mica). 
Intre timp am pregatit ghiveciul, fixand fitilul pe o bucatica rotunda de metal (cu putin silicon de la pistolul de lipit). Din pacate, am observat tarziu ca bucatica mea de metal nu acoperea perfect gaura ghiveciului (ghivecele, in general, au o gaura de scurgere ca sa nu se imbibe pamantul de apa). Gaurica ce a rezultat dupa turnarea cerii topite de acolo provine: o parte din ceara s-a scurs pe langa metal. Deci, ATENTIE! bucata de metal ce tine fitilul sa fie mai mare decat eventuala gaura a recipientului in care turnati.
Am turnat ceara din vasul metalic cat era inca fierbinte. Am fixat fitilul pe lama unui cutit pus de-a curmezisul ghiveciului, pentru a-i permite sa stea in pozitie orizontala in timp ce se intareste ceara. S-a intarit in mai putin de o ora (nici nu prea am cronometrat).

Promit sa fac mai multe poze pentru urmatorul proiect, nu doar cele finale. Va raspund aici la eventualele intrebari. Sper sa va fie de folos ideea pentru diverse decoratii facute de voi si- de ce nu? -pentru Dragobete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu